Sposób na przysiad dla początkujących.

28 Permalink 3

Ten post został zainspirowany przez moją przyjaciółkę z którą ostatnio miałam przyjemność robić trochę przysiadów:) Przyjaciółka dopiero zaczęła przygodę z siłownią i zależało jej na poprawie techniki.

Miała problemy z załapaniem początku ruchu jaki wykonujemy przy przysiadzie i utrzymaniem równowagi przy jednoczesnym przeniesieniu ciężaru na pięty. W pewnym momencie doradziłam jej, aby spróbowała wykonywać przysiad w sposób, jakby chciała usiąść na ławeczce a jeśli będzie miała ją z tyłu, poczuje się pewniej… Ten mały trik bardzo szybko jej pomógł.

Jeśli nie jesteście pewne czy poprawnie wykonujecie przysiad lub macie z tym problemy, spróbujcie tego sposobu. W razie małej utraty równowagi po prostu siadamy na ławce;)

Dzięki niej możemy skupić się na odpowiednim przeniesieniu ciężaru, napięciu i pracy pośladków. Jeśli zupełnie nam nie idzie, polecam właśnie takie przysiady z asekuracją;))

Jestem ciekawa czy Wy też robicie przysiady:) Dajcie znać jak Wam idzie, buziaki

Ala

 

1   4

2

28 Comments
  • Anonim
    Luty 28, 2014

    Super, dzięki! Bardzo mi się przyda!

  • O.
    Luty 28, 2014

    Obecnie kończę pierwszy trymestr ciąży i jak dotąd mój organizm sprzeciwiał się nie tylko ćwiczeniom ale też jakiemukolwiek jedzeniu. Postaram się zacząć ruszać i ćwiczyć, łącznie z poprawnymi przysiadami 😉

    • Alina Rose
      Alina Rose
      Luty 28, 2014

      Trzymam kciuki:))

  • PSYCHODIETKA
    Luty 28, 2014

    Znany sposób, czas zacząć praktykować 🙂

    • Alina Rose
      Alina Rose
      Luty 28, 2014

      Powodzenia:D

  • Agnieszka
    Luty 28, 2014

    Alinko ile przysiadów zrobiłaś zanim wyszły zdjęcia 🙂 uwielbiam cię. Dzięki tobie chcę wrócić na siłownie, ale nie tak jak ostatnio, że trening był ponad moje siły tylko powoli zaczynam od maszyn 🙂

  • iza
    Luty 28, 2014

    Alinko gdzie kupiłaś te spodnie?

  • Gabi
    Luty 28, 2014

    Na początku robiłam przysiady na piłce Bosu, żeby równomiernie rozłożyć ciężar na obie nogi. Bardzo mi to pomogło w późniejszym ćwiczeniu z ciężarami 🙂

  • Mariola
    Luty 28, 2014

    Coś dla mnie 🙂 Ostatnio podjęłam wyzwanie: zaczyna się od po 15 przysiadów, brzuszków i pompek i z każdym dniem po 5 więcej. Co 3 dzień przerwa. Do tego godzinkę jeżdżę rowerem (urok ciepłych dni) bądź na orbitreku. Do tego jedzenie o stałych porach: 8,11,13,16,18. Śniadanie i obiad treściwy, reszta posiłków to warzywa/ owoce/ jogurty naturalne/ koktajle owocowe. Zrezygnowałam z białego pieczywa, makarony zastąpiłam tymi z pełnego ziarna. Czy to wystarczy żeby coś zrzucić? Bo już stosuję to od 2 tyg a waga stoi 🙁
    Uwielbiam na Was patrzeć, wspaniale wyglądacie.
    POZDRAWIAM

    • Anonim
      Marzec 5, 2014

      Policz sobie kalorie:-) ile przyjmujesz i ile spalasz. Czasami wydaje nam się że bardzo mało jemy i mamy duży wydatek energeyuczny a tu niespodzianka. Owoce i nabiał potrafią miec sporo cukrów prostych i kalorii. W internecie znajdziesz na pewno informacje co do wartości kalorycznej, a do treningów polecam liczniki na smartfona:-) Na pewno ci się uda

      • Mariola
        Marzec 7, 2014

        Dziekuje, zaczynam sie przestawiac na warzywa, zrobilam zapas, niestety nie mam czasu na cwiczenia. dodatkowo wiekszosc dnia siedze 🙁

  • Magda
    Luty 28, 2014

    Super post, technika to klucz do sukcesu!
    Moim obecnym celem treningowym są pośladki, ale mam problem z przysiadami/wykrokami ponieważ gdy je robię, to czuję ból w kolanie, taki kłujący, świdrujący, nieprzyjemny ból, który zupełnie uniemożliwia mi wykonywanie tego typu ćwiczeń ;/ więc wykonuję wszelkie inne ćwiczenia na tyłek. Przy każdej innej aktywności nic mnie nie boli (uprawiam wspinaczkę, więc nogi są w wykorzystaniu:]). Ale koniecznie muszę przejść się do lekarza, bo oprócz tego, że przysiady są zdecydowanie najlepszymi ćwiczeniami na dolne partie, to warto sprawdzić co tam siedzi w tym kolanie.

  • Ania
    Luty 28, 2014

    Super! Przysiady wcale nie sa takie łatwe jak się wydaje, także fajna wskazówka.
    Mam pytanie o hula hoop, czy to pomoże mi zrzucić brzuszek i pozbyć się boczków? próbowałaś Alinko albo ktoś z czytelników?

    • Mariola
      Luty 28, 2014

      Hula hop jest bardzo dobrym sposobem na rzezbe brzucha i eliminacje boczkow. Ale pamietaj, ze dobre kolo musi siegac do pepka (pozycja stojaca- srednica), jesli masz z wypustkami zaczynaj od kilku minut. Niestety ja po 2 tyg gdy doszlam do cwiczen po godzince skonczylam z ubitym kregoslupem i watroba, brzuchem i nie obylo sie bez tabletek. Wyjelam wypustki i jest ok. Bardziej polecam cwiczenia na pilce. Powodzenia

    • Kejtina
      Marzec 3, 2014

      Polecam Ci hula-hop! Robiłam kiedyś przez miesiąc codziennie po 1 h i były widoczne efekty w postaci talii osy.. 🙂 Teraz znów do niego wróciłam. Używam hula hop z wypustkami, pierwszy dzień był bardzo bolesny, ale wystarczy mieć dobrą motywację 🙂

  • Ania
    Luty 28, 2014

    Mi po miesiacu przysiadow powiekszyly sie uda 🙁 a zależało mi na odwrotnym efekcie….

    • Maniana*
      Marzec 19, 2014

      Musisz pamiętać o rozciąganiu jeśli chcesz żeby uda tam mocno nie „rosły” 🙂

  • Paulina
    Luty 28, 2014

    Alinko a co polecasz po treningu na kolacje godz 20 jestem na redukcji ze 2-3 kg chce schudnąć i czy od tych ćwiczeń siłowych przytyłaś?

  • Karo
    Marzec 1, 2014

    Alinko mam do Ciebie nietypową prośbę – wiem, że jesteś z natury drobna, a jednak udało Ci się wypracować ładną masę mięśniową – czy mogłabyś zrobić posta o diecie „na masę” o ile taką stosowałaś? Jestem bardzo szczupła, zależy mi na przybraniu ciała, ale w miarę możliwości „beztłuszczowo” – tak jak Tobie się udało. Ćwiczę na wolnych ciężarach min. 3x w tygodniu.

  • anita
    Marzec 2, 2014

    ja mam pytanie z innej beczki. 🙂 czy myślisz, że buty nike revolution nadają się do ćwiczeń, w jakich Ty butach ćwiczysz ? :))

  • Wera
    Marzec 3, 2014

    Hej. Mam taki problem, od czwartku mam wykupiony karnet na siłownie (pierwszy raz), ale ostatnio pojawił się u mnie problem ze stopą, dziś byłam u lekarza i kazał mi maksymalnie oszczędzać stopę przez dwa tygodnie, kiedy będę brać leki. Więc około tydzień na siłowni muszę ćwiczyć bez obciążenia stóp. Mogę natomiast ćwiczyć brzuch, bicepsy, plecy itp. I tu moje pytanie: jak mam zrobić rozgrzewkę bez obciążenia nóg? Bardzo proszę o pomoc! 🙂

  • AS
    Marzec 4, 2014

    Robimy robimy 😉

  • MS
    Marzec 5, 2014

    Przysiady te są rewelacyjnym ćwiczeniem. Robię od miesiąca i widzę efekty. Pupa jest o wiele jędrniejsza, mięśnie ud wyraźnie wzmocnione. Wielką zaletą tego ćwiczenia jest to, że można ćwiczyć wszędzie. Ja je robię w domu, codziennie z kettllebellem, nawet gdy nie idę na siłownie to wiem, że w domu wykonam równie efektywny trening. Polecam!!!!!!!!!

  • Paula
    Marzec 5, 2014

    Alinko odbiegnę trochę od tematu przysiadów.. Moja agencja nalega, abym zrzuciła kilka centymetrów z bioder, ogólnie wysmuklić je.. Jakie ćwiczenia polecasz, które mogę wykonywać w domu, ostatecznie na siłowni?
    Czekam z niecierpliwością na odpowiedź!
    Pozdrawiam

  • Marcela
    Marzec 6, 2014

    ja ostatnio zepsułam sobie kolano 🙁

  • Natala15
    Marzec 8, 2014

    Witaj Ala ! 🙂
    Dopiero zaczynam przygodę z treningami… nie chodzę na siłownię, tylko ćwiczę w domu. Chcę sobie wyrobić ładny płaski brzuszek, bo mam ” wystający ” + ujędrnić pośladki. Robię brzuszki, ale dam radę wycisnąć góra 50 i to bardzo ciężko, robię też przysiady, góra 60 . Zbierałam różnie ćwiczenia i wykonywałam je. Tu od Chodakowskiej, tu jakieś udostępnione np. na stronie ” zszywka.pl ” Nie jestem pewna czy wykonuje to dobrze i wgl. Dlatego chciałam się zapytać czy to w ogóle coś mi da ? Chciałabym żebyś poleciła mi dobre ćwiczenie które mogłabym wykonywać w domu i spalić przynajmniej brzuch . Przepraszam, że zajmuję czas. Natalia

  • Aga
    Marzec 30, 2014

    Od niedawna zaczęłam robić sobie codziennie przysiady (m.in. przysiady 🙂 ) i kiedy zaczynałam i szukałam w internecie jak poprawnie je robić wyszło na to, że w szkole na w-f mnie tego źle uczyli 🙂 czy tylko ja tak mam czy u wszystkich tak było? Może miałam jakiegoś dziwnego nauczyciela? 😉

  • ania
    Czerwiec 6, 2014

    Ja mam mega problem z utrzymaniem prostych pleców przy przysiadzie.
    Jakas wskazówka jak sobie z tym poradzic?