Pierwszy raz na siłowni i „Fit Outfit”

13 Permalink 6

 

Ostatnio jedna z Was pytała o początki na siłowni. Temat na pewno można ugryźć z wielu stron, dzisiaj mamy dla Was parę ogólnych rad, które mogą pomóc wdrażać się w treningowy schemat. Aby wizualnie nie było nudno, trochę będzie też o naszym ubiorze, czyli ostatnim ‚Fit Outficie’:)

 

Pójście na siłownię i przygotowania z tym związane niewiele różnią się od przygotowań do szkolnej lekcji w-fu . Strój sportowy i wygodne obuwie to podstawa. Dodatkowo możecie zabrać ze sobą butelkę wody oraz mały ręcznik. Nie musicie specjalnie szukać strojów dla siebie a skorzystać ze starego dobrze wam znanego właśnie z lekcji w-fu czy dotychczas używanego do innych sportowych aktywności. Na początku naszej drogi z ćwiczeniami w ogóle nie przywiązywaliśmy do tego wagi.  Byle jaka koszulka i spodenki, leginsy czy dresy ‚robiły robotę’. Ponieważ trenujemy od długiego czasu systematycznie lubimy mieć kilka zestawów sportowych ubrań. Przy okazji odwiedzin galerii handlowej chętniej wchodzimy do sklepów sportowych niż tych oferujących ubrania na bardziej klasyczne okazje;). Nowe wygodne buty czy dresy potrafią sprawić nam ogromną radość. Jeżeli chcecie skompletować strój od podstaw w dalszej części posta oprócz rad treningowych znajdziecie nasze propozycje ubioru.


FIT
fiytda
futisdd

 Ala: bluza Adidas, torba H&M, spodnie 4F, Lucky: bluza, spodnie i chustka 4F, plecak Adidas.

 

 

A:Właściwie nie pamiętam już swoich pierwszych treningów na siłowni (choć np pierwszy trening muay thai pamiętam bardzo dobrze:) ale wydaje mi się, że były dość  stresujące. Głównie dlatego, że nie znałam swoich możliwości i o technice nie wiedziałam praktycznie nic. Widziałam oczywiście jak wszystko powinno wyglądać, ale od tego do wprowadzania w życie droga jest daleka:).

Pamiętam, że miałam przygotowany plan treningowy i zdjęcia faz ćwiczeń w telefonie:). Trochę mi to pomogło, na samym początku nie korzystałam z pomocy trenerów, ale to na pewno potrafi bardzo przyśpieszyć proces. Gdybym teraz miała zacząć na nowo przygodę z siłownią definitywnie wykorzystałabym wszystkie darmowe treningi z trenerami w mieście i potem być może zdecydowała się na jednego.

Teraz wiem, że właśnie doświadczenie innych osób potrafi być bardzo pomocne, szczególnie na początku.

Jeśli jednak z różnych względów nie chcemy decydować się na pomoc trenera, pierwsze treningi na maszynach powinnyśmy przeznaczyć raczej na odkrywanie swojej siły i maksimum możliwości. Taka wiedza to podstawa dalszych udanych treningów. Nie jest to zmarnowany czas, nawet jeśli na początku czujemy, że nie dałyśmy z siebie 100%.

 

L:Pierwsze dni treningów poświęćcie na „zwiedzanie”. Na każdej siłowni jest osoba która za darmo was po niej oprowadzi. W wielu miejscach dostaniecie za darmo rozpiskę treningu wraz z prezentacją poszczególnych ćwiczeń na życzenie. Większe fitness kluby oferują darmowe treningi wprowadzające. Wykorzystajcie ten czas aby wypytać i dowiedzieć się jak najwięcej.

Jeżeli przed pójściem na siłownię zdobyliście jakiś nieskomplikowany plan dla początkujących, zapoznawaliście się z ćwiczeniami na youtubie czy innej stronie i czytaliście co nieco możecie spróbować zdać się na siebie.  Tak czy siak w którymś momencie na pewno będziecie potrzebować pomocy instruktora czy jakiegoś życzliwego bywalca siłowni aby rozwiać pojawiające się wątpliwości.

Na blogu pojawił się już przykładowy trening TUTAJ. Dwa plany: „A” i „B” a w nich 2 ćwiczenia po 2 serie na daną partię mięśniową. Możecie go dostosować do waszych warunków. Czyli zamienić dane ćwiczenie np. na barki na inne (inną maszynę) które możecie wykonywać u siebie. W pierwsze dni dajcie sobie trochę luzu. Minimalnym ciężar – przynajmniej kilkanaście powtórzeń. Tak żeby się rozruszać. Nie trenujcie od razu na maksa. Po kilku treningach i nabraniu pewności siebie możecie trenować do oporu na maksimum swoich możliwości.

Na koniec dwie bardzo przydatne stronki które pomogą wam przypomnieć sobie co pokazywał instruktor i jak wykonywać dane ćwiczenie:

TUTAJ myślę, że najlepszy atlas dla kobiet i mężczyzn. Oprócz ćwiczeń z wolnymi ciężarami są również prezentowane te na maszynach.

Z TEGO atlasu polecamy korzystać jako uzupełnienie powyższego.

 

 

fir22

 

A;Lucky lubi trenować w dłuższych spodniach dresowych, więc właśnie ich ma chyba najwięcej:).

Ja przepadam za wzorzystymi leginsami i jedne z moich ulubionych możecie zobaczyć na zdjęciach:). Akurat te pochodzą ze sklepu 4F, tak samo jak niebieska koszulka. To, na jaki zestaw się decyduje zwykle zależy od tego, nad jaką grupą mięśni pracuje. Kiedy trochę treningów już za nami i w trackie pracy nad mięśniami dobrze je czujemy, ważne jest też to, abyśmy mogły monitorować ich pracę. Im bardziej się na nich skupimy, tym lepszy efekt uzyskujemy. Między innymi dlatego trening pleców jest tak ciężki- trudno nam zobaczyć jak dokładnie pracują nasze plecy w tracie ćwiczeń. Akurat na takie okazje zdarza mi się zakładać tylko sportowy stanik, który nie uciska nic z tyłu:). Koszulki z krótkim rękawem, takie jak ta na zdjęciu zwykle mają swój czas w ‚dzień nóg’.

 

 

fite736

fitrkrw

Pozdrawiamy,

A&L

 

13 Comments
  • k
    Listopad 9, 2014

    Alina to i w sportowych ciuchach super wygląda, fajne te legginsy 🙂

    Ja mam do Was takie pytanko – myślałam ostatnio o jakiejś aktywności dla mnie, bo bieganie odpada a inne ćwiczenia szybko nudzą.. co myślicie o jodze? Czy trzeba do takiej zwykłej jako osoba początkująca mieć dobbrze wyćwiczone mięśnie itd? Polecacie może jakieś filmiki albo cokolwiek dla początkującej osoby? I czy to dobra opcja, jeśli chcę lekko wysmuklić ciało, a nie zależy mi na mięśniach itd? 🙂

    • Alina Rose
      Alina Rose
      Listopad 10, 2014

      Hej hej:)
      Ja doświadczeń z jogą nie mam wiele, ale same pozytywne. Wydaje mi się, że aby jak najwięcej z niej wyciągnąć warto na początek udać się na zajęcia i znaleźć naprawdę dobrego instruktora. Ja trafiłam raz na zajęcia grupowe z ćwiczeniami w parach i byłam bardzo zadowolona, bo akurat odpowiednie wprowadzenie w klimat i stan relaksu, który pozwala na wiele jest bardzo ważne. Wiem że są też równe wersje- power joga może bardziej działać na ewentualne wysmuklanie ale tutaj nie spodziewałabym się cudów:)

      • k
        Listopad 11, 2014

        oj nie nie, z power jogą mam złe wspomnienia, dlatego pytam o taką bardziej klasyczną 🙂 eh właśnie tak słyszałam z tymi zajęciami, szkoda.. bo finansowo to tak marnie ostatnio, no ale pomyślę, dzięki 😉

  • DD
    Listopad 10, 2014

    Świetnie się prezentujecie. Miło popatrzeć i poczytać jak realizujecie swoje pasje. Myślę, że zainspirujecie wiele osób do podjęcia zdrowego wysiłku 🙂 Pozdrawiam :))

  • Patka
    Listopad 14, 2014

    Kochani, a co poradzicie na ‚słabe ręce’? Bo niestety jest to mój problem. Nie mogę zrobić nawet JEDNEJ pompki! Zaczęłam ćwiczyć z hantelkami i robię też kilka pompek damskich, jednak jest mi z tym ciężko. Macie może jakieś ćwiczenia na poprawę tej części ciała :)?

    • Lucky
      Lucky
      Listopad 16, 2014

      Hej:) Po damskich możesz przejść do łatwiejszych: pompek na stojąco w oparciu o ścianę . Dodatkowo hantle i wzmacnianie nimi ramion to świetne rozwiązanie. W jednym z poprzednich postów pokazywaliśmy kilka przykładowych ćwiczeń. Google na pewno pomoże znaleźć dziesiątki innych. Nie rodzaj ćwiczenia jest tak ważny jak systematyczność i wytrwałość. Jesteś na dobrej drodze do wyznaczonego celu. Pozdrawiam!:)

  • licealistka
    Grudzień 5, 2014

    hej ;))
    mam do Was pytanie dotyczące właśnie początków na siłowni. Otóż mam możliwość ćwiczenia w internackiej „siłowni”- jest tam rowerek, stepper, cały atlas i ciężary (sztangi, hantle), ale nie za bardzo wiem, jak się do tego zabrać. Ćwiczę (zaczęłam od „dywanówek)) i biegam od ponad pół roku (chociaż na zimę chyba zrobię przerwę ;//). Zależy mi, żeby jeszcze trochę zrzucić i wyrzeźbić delikatne mięśnie. Moglibyście coś doradzić, pomóc?
    pozdrawiam

    • licealistka
      Grudzień 5, 2014

      *
      chodzi mi głównie o to czy jeśli na siłownię chodę 2 razy w tyg, to w jeden dzień mam robić „dół” a w drugi „górę” czy mogę robić oba naraz, od czego to zależy?
      🙂

      • Lucky
        Lucky
        Grudzień 6, 2014

        Zajrzyj TUTAJ i TUTAJ . Odnosząc się to drugiego posta możesz ćwiczyć wedle systemu „Trening A – mięśnie klatki piersiowej, mięśnie ramion (biceps) mięśnie nóg (góra), mięśnie nóg (łydki)” i „Trening B – mięśnie pleców, mięśnie naramienne (barki), mięśnie ramion (triceps), mięśnie brzucha”. Pozostaje dobór ćwiczeń według możliwości jakie daje siłownia na którą chodzisz. Dróg do osiągnięcia celu jest wiele. To jaki rodzaj treningu wybrać zależy głównie od indywidualnych preferencji i jak twoje ciało będzie reagować. Hej!:)

  • licealistka
    Grudzień 6, 2014

    dzięki za odpowiedź 😉

  • TheORchidea1988
    Styczeń 30, 2015

    Alinko a możesz polecić sprawdzony stanik sportowy do ćwiczeń z Ewa Ch albo Mel B? Czy te dostępne w H&M albo Decathlonie się sprawdzą? http://www.decathlon.pl/stanik-first-koralowy-id_8329214.html
    http://www.decathlon.pl/stanik-first-szary-id_8326620.html orientujesz się czy któryś z nich sprawdzi się pod czas takich ćwiczeń?

  • Ewelina
    Luty 10, 2015

    Witam. Mój facet juz od dłuższego czasu chodzi na siłownie. Chce zacząć chodzić z nim. Nie mam żadnego planu treningowego. Czy mogę ćwiczyć to samo co mój facet? Wiadomo, mniej kg itd

    • Lucky
      Lucky
      Luty 13, 2015

      Możesz:)