Nietypowe akrobacje :)

35 Permalink 6

Hej!:)

………..Zafascynowani zdjęciami amerykańskich fitpar w nietypowych pozach postanowiliśmy sami spróbować swoich sił i odtworzyć kilka.  Już jakiś czas temu wrzucaliśmy parę tego typu zdjęć. Okazało się, że ten mały epizod z przeszłości sprawił, że teraz wykonywaliśmy różne figury dużo sprawniej. Drążąc temat dowiedzieliśmy się, że wykonujemy ćwiczenia pochodzące z acroyogi. Nie wymagają one typowej siły mięśniowej a bardziej utrzymania balansu ciała i zachowania równowagi poprzez mięśnie głębokie czy rozciągnięcie. Czasami wręcz dało się poczuć pewne rozluźnienie i odprężenie.  Oczywiście nie obyło się bez śmiesznych zachwiań równowagi czy niegroźnych upadków.

Słyszeliśmy, że zajęcia z acroyogi są prowadzone w wielu miastach w Polsce, również w Krakowie. Może są wśród was osoby, które na nie uczęszczają i podzielą się z nami swoją opinią?

Osoby wysportowane i umiarkowanie rozciągnięte zachęcamy do spróbowania z partnerem czy partnerką którejś z figur dla początkujących 😀 Możecie się wspomagać filmikami na YouTube (acroyoga begginers itp.). Jest przy tym dużo zabawy a satysfakcja ogromna. Jeżeli udało by się wam zrobić jakieś fajne zdjęcie prześlijcie do nas na maila (kontakt@fitcouple.pl) Te ze staniem na rękach czy bardziej zaawansowane nie wykonujcie na własną rękę.

 

 

4 15  3

Pozdrawiamy A&L !

 

 

35 Comments
  • Magi
    Czerwiec 1, 2014

    Świetne zdjęcia! Widać, że czerpiecie z tego radość 🙂

  • Anita
    Czerwiec 1, 2014

    Fajnie to wygląda xD Może namówię swojego TŻeta;)

  • Ania
    Czerwiec 1, 2014

    Jesteście najlepsi <3 Kocham was 🙂 Gratuluję TAKICH rezultatów ćwiczeń :*

  • Anonim
    Czerwiec 1, 2014

    Super 😀

  • Magda
    Czerwiec 1, 2014

    Pisałam już na blogu Alinki, ale z racji innej tematyki spróbuję tutaj 🙂 Czy od kiedy ćwiczysz zauważyłaś ujędrnienie piersi? Kolega sportowiec mówił mi, że na piersi szczególnie dobrze wpływa wyciskanie na ławeczce, takie oczywiście bardziej delikatne, że stają się bardzo jędrne. Z kolei gdzieś słyszałam, że wygląd piersi poprawiają ćwiczenia na plecy, bo tam znajdują się mięśnie je podtrzymujace. Jakie ćwiczenia są najlepsze dla poprawy kondycji biustu ? Bardzo dziękuję za odpowiedź 🙂

    • M.
      Czerwiec 1, 2014

      Dołączam się do pytania! Może coś więcej o ćwiczeniach na piersi? Z góry dziękuję za odpowiedź 🙂

      • Lucky
        Lucky
        Czerwiec 1, 2014

        W zasadzie ćwiczenia na klatkę piersiową nie powiększają piersi tylko właśnie mięśnie klatki piersiowej. Tym o to sposobem rozbudowany mięsień klatki piersiowej wypycha piersi sprawiając wrażenie, że są większe czy jędrniejsze lecz w rzeczywistości z tego co wiem piersi się nie powiększają ani nie ujędrniają. Zasięgnę o tym dodatkowych informacji i może stworzę jakiś post ale nie liczyłbym, że istnieją jakieś cudowne ćwiczenia. Ale co tam piersi! działamy kompleksowo, ćwiczymy całe ciało a wtedy również akceptujemy siebie takimi jakimi jesteśmy, dostrzegamy mocne strony, naturalne piękno, nabieramy pewności siebie i takie błahostki przestają się liczyć!:) Pozdrawiam dziewczyny:)

    • ppp
      Czerwiec 1, 2014

      Hej,
      to skomplikowane zagadnienie. W uproszczeniu piersi zbudowane są z gruczołu, tkanki tłuszczowej, oraz więzadeł Coopera. To głównie na tych więzadłach spoczywa cała praca utrzymania piersi na odpowiedniej wysokości. Mocne mięśnie są dla nich podporą, dodatkowo duży mięsień działa trochę jak implant, wypychając pierś do przodu. Zatem tak, częściowo ćwiczenia mogą poprawić wygląd piersi.
      Ale to tylko część prawdy. Wygląd piersi zależy od proporcji tkanek tłuszczowej i gruczołowej, stanu samych wiązadeł, skóry, przebytych ciąż itd. Również od naszej naturalnej budowy. Naturalne piersi mogą mieć bardzo wiele kształtów i to, co kobiety często biorą za brak jędrności, wcale nie musi utraty jędrności oznaczać. Np. tutaj dość interesujący post, po angielsku, ale rysunki chyba wystarczą by pokazać, co mam na myśli:
      http://brasihate.blogspot.se/2013/02/clarifying-breast-shape-full-on-top-vs.html
      W przypadku, gdy mamy do czynienia rzeczywiście z utratą jędrności piersi oraz z rozciągnięciem więzadeł Coopera, również można próbować działać. Dość dużo informacji na ten temat można znaleźć w tym miejscu:
      http://maheda.eu/index.php?option=com_content&view=article&id=69%3Adlaczego-mimo-wicze-na-klatk-piersiow-nie-udaje-si-ujdrni-piersi&catid=41%3Abudowa-piersi&Itemid=54&lang=pl
      W skrócie – noszenie _dobrze_dobranego_ stanika przez większość czasu może pomóc więzadłom się zregenerować. Przy czym mówimy tu cały czas o piersiach, które utraciły jędrność. Co do noszenia stanika „zapobiegawczo” przez całą dobę nie ma jednoznacznej odpowiedzi, wg jednych takie zachowanie to wspaniała profilaktyka, według drugich ciągłe wyręczanie więzadeł Coopera przynosi skutek odwrotny od oczekiwanego. Polecam stronę Mahedy, wszystko jest tam dość dokładnie opisane.
      Moje osobiste doświadczenie jest takie, że ruch i rozbudowa mięśni klatki piersiowej poprawia wizualnie wygląd mojego biustu.

      • Lucky
        Lucky
        Czerwiec 2, 2014

        ppp to się nazywa merytoryczna i wyczerpująca odpowiedź 😀 dzięki! 😀

  • e
    Czerwiec 1, 2014

    przed chwilą zobaczyłam info o warsztatach w Krakowie, może się wybierzecie? 😉 https://www.facebook.com/events/242294339304091/

    • Lucky
      Lucky
      Czerwiec 2, 2014

      Super, dzięki 🙂 Dobrze wiedzieć, że takie warsztaty są w krk organizowane:) Na ten nie wiem czy się wybierzemy bo weekend chyba będe miał pracujący ale na któryś w krk napewno pójdziemy!:)

  • Mary
    Czerwiec 1, 2014

    Bardzo fajnie to wygląda 🙂 Nie wiem czy wykonywanie tego typu figur zrelaksowało by mnie, ale za to oglądanie takich zdjęć w moim przypadku rozluźnia i oczywiście inspiruje 😉

  • Marta
    Czerwiec 1, 2014

    Super! Świetnie wyglądacie podczas jogicznych akrobacji! 🙂

  • Magda :)
    Czerwiec 1, 2014

    Kochani, mam do Was pytanie i jednocześnie ogromną prośbę o choćby minimalną odpowiedź/podpowiedź… Alinko, pisałaś kiedyś, że na jakiś czas zarzuciłaś aktywność fizyczną i dopiero teraz we dwójkę pracując stopniowo się rozkręciłaś. Ja obecnie mam sytuację kompletnego braku aktywności i dopiero teraz zaczynam mieć czas i siłę na nią i bardzo chciałabym odzyskać kondycję – NIE MAM ŻADNEJ, czuję się okropnie, ponieważ nawet wejście po schodach jest ciężkie, a jestem osobą szczupłą. Co polecacie na początek, żeby nie zrazić się, a żeby stopniowo angażować się coraz bardziej? Od czego zacząć w sytuacji, gdy aktywność fizyczna wiąże się z dużym dyskomfortem „zadyszkowym” ?

  • Gabi
    Czerwiec 1, 2014

    Alina, a Ty czemu Luckiego nie podnosisz? 😀

    • Lucky
      Lucky
      Czerwiec 1, 2014

      hehe przy następnej okazji upomnę się o to i tym razem ja będę w górze :D:D

  • ania
    Czerwiec 1, 2014

    Mam do was pytanie.
    W jaki sposób najlepiej ułozyc sobie plan treningowy ?
    Dopiero zaczynam z treningiem silowym na siłce . Przez 3 lata uprawialam bieganie i typowe cardio.

    • Lucky
      Lucky
      Czerwiec 1, 2014

      Zajrzyj do działu trening tam jest przykładowy dla początkujących z wyjaśnieniem wszystkiego. Więcej planów będziemy się starali wrzucać czy nagramy jakieś filmiki ale narazie zwyczajnie brakuje nam na to czasu. Pozdrawiam Cię Ania:).

  • marta
    Czerwiec 1, 2014

    Witam, jakie moge wykonywac cwicza na zbudowanie miesnia łydki ? Ogólnie mam bardzo chude, nieproporcjonalne do ud łydy. Czy są jakieś ćw oprocz wzniesien na paluszki ?:)

    • Alina Rose
      Alina Rose
      Czerwiec 1, 2014

      Hej Marto:) Z łydką sama mam problem- u mnie działają maszyny na siłowni, ciężar raczej niewielki ale staram się wykonywać ćwiczenia dokładnie i długo. Unoszę też stopę na placach maksymalnie do góry. Powtórzenia zaczynam liczyć dopiero kiedy łydki ‚palą’ i liczę do 10-15, zależnie od ciężaru. Staram się ćwiczyć je 3 razy w tygodniu, pomaga też bieganie i skakanie na skakance.

    • Ola
      Czerwiec 1, 2014

      ćwiczenia baletowe,te przy drążku.

      • white pointe shoes
        Czerwiec 2, 2014

        ćwiczenia baletowe wzmacniają, ale też wyciągają i wysmuklają łydkę, więc chyba też odpada 🙁

      • marta
        Czerwiec 19, 2014

        Dziękuje serdecznie za odpowiedz :):*

  • Beata
    Czerwiec 2, 2014

    Gdzie kupujesz leginsy? Mam ochotę na ze dwie pary ale jakoś nie mogę znaleźć nic zachwycającego 😉 Pięknie wyglądacie, całuję!

  • Maja.
    Czerwiec 2, 2014

    Dzień dobry.
    Mam pytanie. Ostatnio zrobiono mi analizę składu ciała i wynik mnie trochę zaniepokoił. Czemu? Pani, która mi to robiła powiedziała wprost, ze jestem niedożywiona(choć jem normalne, pełne obiady, owoce, warzywa, wszystko, a i czasem podjadam-> głownie czekoladę, truskawki gdy są, banana… różnie. Jedyne czego jem mało to czerwone mieso->kurczak czy ryba nie stanowią problemu) W każdym razie wyszło, że mój wiek metaboliczny to 12(Pani stwierdziła moje niedożywienie właśnie na podstawie tej liczby, mam 19lat i powiedziała, że powinien być z 1-2lata tylko mniejszy lub równy). Z drugiej strony jak mogę byc niedożywiona skoro u mnie tkanka tłuszczowa to 23,2%(a max w tym wieku to 21,9%. Wszystko inne jest dobre. Nawodnienie 56, tkanka 35(przy wadze 48, 157wzrostu), stan kosci(1,9), tłuszcz wisceralny 1(czyli norma)… Dobra, opisuje i nie zawarłam pytania: Co można zrobić, żeby ta tkanka spadła, a wiek metaboliczny sie podniósł? To naprawdę takie złe, że jest tak niski? Są jakieś konsekwencje? Piszę do was, bo stwierdziłam, ze się znacie .__.’. W końcu jest to chyba zwiazane z „byciem fit” i wydaje mi sie, ze Alina robiła sobie taką analizę(gdzieś mi przemknęło w niedawnych postach na jej blogu, lecz moge się mylić). Chciałabym dodać, ze raz miałam anemię(na ostatnich badaniach miałam hemoglobine na styk). To jest z tym jakoś zwiazane?

    • Lucky
      Lucky
      Czerwiec 3, 2014

      Z tego co wiem niższy wiek metaboliczny świadczy o dobrym zdrowiu i kondycji. Nie wiem czy na podstawie niskiego wieku metabolicznego można wyciągnąć informacje czy ktoś jest niedożywiony. Niedożywienie to brak podstawowych witamin, minerałów czy składników odżywczych. Podniesienie wieku metabolicznego to coś czego raczej nikt nie chce uzyskać. Zapewne można to zrobić złym prowadzeniem się tzn. niezdrową dietą, siedzącym, stresującym trybem życia co nikomu nie polecam 😀 Anemia natomiast jest jednym z późnych objawów niedożywienia. Jeżeli chcesz uzyskać 100% odpowiedzi na swoje pytania nie pozostaje Ci nic innego jak udać się do specjalisty :). Pozdrawiam!

      • Maja.
        Czerwiec 3, 2014

        Dobrze, dziękuję^^.

  • wonka080
    Czerwiec 4, 2014

    Wow! Padłam już po pierwszych dwóch zdjęciach 🙂

  • Effy
    Czerwiec 4, 2014

    Hej! Co zrobić, jeśli chciałabym spalić tłuszcz z dołu brzucha, a jestem raczej drobna i nie chcę cała schudnąć? Można np połączyc jakiś trening aerobowy na skakance z ćwiczeniami na same mięśnie brzucha czy nie bardzo?

    • Karolina
      Czerwiec 8, 2014

      na dolne mięśnie brzucha dobre są wszystkie ćwiczenia podczas których leżąc machasz nogami – nie wiem jak inaczej to wytłumaczyć 🙂 też mam z tą partią brzucha problem – trzeba coś z tym zrobić! 🙂

  • kasia
    Czerwiec 5, 2014

    Cześć, ostatnio pytałam Was o radę, i wyszło na to, że powinnam skupić się na ćwiczeniach aerobowych.. nie mam dostępu do siłowni, więc muszę ćwiczyć raczej w domu(ew. czasem jakiś bieg). Czy moglibyście w związku z tym polecić mi jakieś filmiki w internecie z gotowymi zestawami ćwiczeń, które by mi pomogły trochę stracić w obwodzie? 😉 Bardzo ucieszyłyby mnie jakieś filmiki z zajęciami aerobiku – do tej pory uczęszczałam na takie w ramach zajęć na studiach, ale niestety mi się już kończą, a chętnie bym je kontynuowała w domu.. jeśli nie to jakieś zestawy z ćwiczeniami aerobowymi, które pomogłyby mi wysmuklić całe ciało, a nie określoną jego część.. pozdrawiam 🙂

    • Lucky
      Lucky
      Czerwiec 5, 2014

      Cześć Kasia. Właśnie piszę o tym posta. Jak się wyrobię to wrzucę jutro ale nie gwarantuje. Zaglądaj co jakiś czas. Pozdrawiam !:)

  • Angelika
    Czerwiec 6, 2014

    Co mogę zrobić, aby zgubić tłuszczyk w nogach? Nie lubię biegać, robię ćwiczenia, ale jedyne co to wyrabiają mi się mięśnie. Mam bardzo rozbudowane nogi (niestety geny) i w zasadzie nie tyle, że są one grube, a jakby to powiedzieć „masywne”. Poradźcie coś proszę ;D